Lektoři

Mgr. Kristýna Macková

Pedagogická fakulta Univerzity Hradec Králové 

Co ve výuce považujete za nejdůležitější:

Ve výuce považuji za nejdůležitější, aby měli studenti radost se svých úspěchů a pokroků a ze své práce se těšili a měli chuť se dále vzdělávat. Strach a bariéry do správné a účinné výuky nepatří! 

Učí na pobočce: Chrudim

Jiřina Rybenská, Dis.

University Milton Keynes

Co považujete na výuce za nejdůležitější:

Velmi důležitá je přátelská atmosféra s možností seberealizace pro studenta. Studenti by měli mít pocit, že každá lekce je posouvá tím správným směrem. 

Učí na pobočce: Chrudim

Bc. Veronika Čejglová

Pedagogická fakulta Hradec Králové

Co považujete na výuce za nejdůležitější:

Nejdůležitější je se nebát mluvit a potom už jen mluvit, mluvit a zase jenom mluvit :)

Učí na pobočce: Chrudim

Mgr. Dany Williams Hernández Fonseca

Universidad de La Habana

Co považujete na výuce za nejdůležitější:

"Hombres recogerá quien siembre escuelas". "Men will pick up who plants schools". José Martí, was a Cuban poet, essayist, journalist, translator, professor, and  publisher, who is considered a Cuban 🇨🇺 national hero and an important figure in Latin America literature.

Učí na pobočce: Chrudim

Mgr. Denisa Švandová

Univerzita Pardubice

Co považujete na výuce za nejdůležitější:

„Nejdůležitější pro mě je učinit z osvojování cizího jazyka pestrou a obohacující činnost, při které student cítí, že se s každou lekcí posouvá o krok dál a zároveň blíž ke svým cílům a snům.“

Učí na pobočce: Chrudim

Mgr. Pavla Bustová

Univerzita Palackého v Olomouci

Co považujete na výuce za nejdůležitější:

„Učitel by měl nalézt cestu k osobnosti každého žáka, a podpořit tak jeho snahu a touhu po zvládnutí cizího jazyka.“

Učí na pobočce: Chrudim

BcA. Vojtěch Línek

Janáčkova akademie múzických umění

Co považujete na výuce za nejdůležitější:

Důležitá je pro mě přátelská atmosféra v kurzu, studenti se pak nestydí mluvit a tím své čerstvě nabyté znalosti mohou ihned aplikovat. Velmi důležitá je také snaha, a to nejen snaha studentů učit se nové věci a zdokonalovat své jazykové schopnosti, ale také snaha lektora, aby dokázal skupinu dobře motivovat, vytvořit příjemné studijní prostředí, připravit jim zajímavé, atraktivní aktivity a aby se snažil sám na sobě pracovat a svou pedagogickou činnost stále zdokonaloval.

Učí na pobočce: Chrudim

Bc. Grace Bantol

University of the Philippines Diliman

Co považujete na výuce za nejdůležitější:

To make teaching more effective, I think it is very important for the teacher to tailor the lessons based on student needs and expectations. It is also equally important to foster positive encouragement and a relaxed atmosphere so students are motivated and will eagerly participate in the lessons. Once these factors are in place, teaching becomes easier for the teacher because he/she will have a student who is fully engaged.

Učí na pobočce: Kolín a Kutná Hora

Bc. Adéla Vítová

Univerzita Pardubice

Co považuji na výuce za nejdůležitější:

Na výuce jazyků považuji nejdůležitější určit si konkrétní cíl, kterého chceme společně s žáky dosáhnout a za ním postupnými krůčky jít. Jako učitel se snažím nastolit takovou atmosféru, aby se nikdo nebál udělat chybu, především při mluveném projevu. Proces výuky uzpůsobuji potřebám, možnostem, zájmům a dovednostem každého studenta.

Učí na pobočce: Chrudim

Mgr. Marcela Příhodová

Filozofická fakulta Ostravské univerzity

Co považujete na výuce za nejdůležitější:

„Ve výuce považuji za nejdůležitější navodit příjemnou atmosféru a aplikovat trpělivý přístup, aby se student nebál projevit. Snažím se o to, aby hodina byla pestrá a přizpůsobená potřebám a povaze studenta - základní je, aby student měl pocit, že je pro něj výuka přínosná, a pokud ho téma zaujme nebo pobaví, je to ideál.“

Učí na pobočce: Chrudim

Katarína Čelková

Statna jazykova skuska z anglickeho jazyka, Cambridge Advanced Exam, Kurz prekladatela a tlmocnika Univerzita Mateja Bela  v Banskej Bystrici

Co považuješ při výuce jazyka za nejdůležitější? 

Myslim si, ze urcite prijemnu atmosferu na hodine a pocit studenta, ze sa posuva v jazyku vpred. Na kazdej jednej hodine spoznava nove slovicka pri roznych aktivitach a na dalsej  ich uz vie aktivne pouzit. Skype je vynikajuci v tom, ze sa daju zlepsovat vsetky aspekty- citanie, posluch, gramatika, konverzacia i slovna zasoba.

Učí na pobočce: na dálku přes Skype nebo MS Teams

Mgr. Romana Kovaliková

Univerzita Palackého v Olomouci

Co považuješ při výuce jazyka za nejdůležitější? 

Snažím se, aby ve výuce byla příjemná a zábavná atmosféra. Do výuky ráda zařazuji své poznatky, a to nejen jazykové, ale i kulturní.

Učí na pobočce: na dálku přes Skype nebo MS Teams

Ing. Michaela Dolejší

Vysoká škola ekonomická v Praze 

Co považujete na výuce za nejdůležitější:

„Při výuce se řídím tím, že angličtina je kamarádka, se kterou je vždycky zábava, se kterou se dá probrat jakékoli téma, se kterou člověk může zcestovat celý svět a dozvědět se spoustu nového a rozhodně to může být láska na celý život :-).“

Učí na pobočce: Kolín, Kutná Hora

Mgr. Anja Majstorović

University of Sarajevo 

Co považujete na výuce za nejdůležitější:

For me, it is essential to meet individual learner needs when teaching. Positive relationships we build with students often become a motive for students' language skills to grow. And of course, it is important to remember we all were beginners once, so having patience gives a student the courage to learn.

Učí na pobočce: corporate clients in Napajedla.

Mgr. Hana Truncová

Univerzita Palackého v Olomouci

Co považujete na výuce za nejdůležitější:

„Pro mě je velmi důležité, aby žáky výuka bavila, aby si z ní odnášeli co nejvíce nových poznatků a dovedností, které v praxi uplatní, a aby se na další hodiny cizího jazyka těšili.“

Učí na pobočce: Chrudim

Mgr. Jolana Tůmová

Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity Brno

Co považujete na výuce za nejdůležitější:

„Mým cílem je naučit mé studenty milovat francouzštinu a potom jde již vše samo :-)  Ve výuce kladu největší důraz na aktivní práci s jazykem, to znamená hodně mluvit, poslouchat, rozumět a nebát se reagovat.“

Učí na pobočce: Kolín, Kutná Hora

Bc. Tatiana Činovcová

Univerzita Pardubice

Co je pro Vás na výuce nejdůležitější:

V první řadě jde o vnitřní motivaci žáka. Já se své nadšení pro jazyk pokouším přenést na studenty, a vytvořit tak hodiny přínosné jak pro ně tak pro sebe. Samozřejmostí je také mít v hodinách přátelskou atmosféru, kterou se „láme“ bariéra, a přizpůsobovat hodiny individuálním potřebám a žádostem studenta.

Učí na pobočce: Kolín, Kutná Hora

Mgr. Leona Poloprudská

Univerzita Pardubice a v Ústí nad Labem

Co považuji na výuce za nejdůležitější:

V hodinách němčiny je pro mě nejdůležitější komunikace a dobrá atmosféra. Přináší mi radost, když studenty výuka těší a z hodiny odcházejí spokojení a s úsměvem na tváři. Nejdůležitější v hodinách cizích jazyků je mluvit, mluvit a mluvit.

Učí na pobočce: Chrudim

Anna Králová

Univerzita Hradec Králové, obor Učitelství pro 2. stupeň ZŠ (kombinace anglický jazyk a literatura s biologií), 4. ročník

Co na výuce považujete za nejdůležitější:

Má výuka klade důraz na individuální potřeby žáků. Za nejdůležitější faktory efektivního vyučování považuji motivaci, zájem a chuť nebát se postavit novým výzvám. 

Učí na pobočce: u zákazníků - Hradec Králové

Mgr. Geanny Garcia Delgado

Universidad de las Artes (ISA), Cuba

Co na výuce považujete za nejdůležitější:

Když pozdrav s úsměvem otevře nepostradatelnou komunikaci mezi studentem a lektorem a obě strany jsou připravěny dávat a přijímat. V té chvíli teprve začne výuka.

Učí na pobočce: Chrudim, + na dálku přes Skype nebo MS Teams

Nikola Lukešová

Magisterské studium na Univerzitě Hradec Králové - obor Anglický jazyk a literaturu + francuzský jazyk a literatura. Během studia jsem absolvovala téměř roční studijní pobyt v Belgickém Lutychu a Bruggách v rámci programu Erasmus a dále jsem se zapojila do mnoha vzdělávacích projektů.

Co považuješ při výuce jazyka za nejdůležitější?  

Při výuce jazyků je pro mě nejdůležitější vytvořit přátelské a bezpečné prostředí, kde se může student/ka cítit komfortně, a které ho/ji motivuje k aktivitě a vlastní iniciativě, tak aby mohl/a naplno objevovat krásy daného jazyka. Při hodinách kladu nějvětší důraz na individuální potřeby daného studenta/studentky, na vzájemnou interakci mezi námi a na praktické užití jazyka v rámci všech čtyřech jazykových kompetencí. 

Učí na pobočce: na dálku přes Skype nebo MS Teams

Mgr. Pavel Stehno

Filozofická fakulta Masarykovy univerzity v Brně, Pedagogická fakulta Univerzity Hradec Králové 

Co ve výuce považujete za nejdůležitější:

Don't go backwards, you have already been there. 😉

Učí na pobočce: firemní klienty v Jihlavě a Havlíčkově Brodě

Matěj Suchánek

Cambridge English Proficiency 

Co ve výuce považujete za nejdůležitější:

Osvojování cizího jazyka je dlouhodobý proces. Mým cílem je sehrát v tomto procesu roli průvodce a pomáhat studentovi překonávat různá úskalí. Důležité je to, aby student mluvil většinu hodiny a nebál se vystoupit ze své komfortní zóny. Velký důraz kladu zejména na individuální přístup ke každému studentovi a jeho aktuální potřeby. Student má z hodiny odcházet s dobrým pocitem a být pozitivně naladěn.

Učí na pobočce: Kutná Hora a na dálku přes Skype nebo MS Teams

Michael Ščigel

Katedra rozvojových a environmentálních studií, PřF UPOL

Co ve výuce považujete za nejdůležitější:

Ve výuce považuji za nejdůležitější pocit bezpečného prostředí pro otevřenou mysl jak pro studenta, tak pro lektora.

Učí na pobočce: Olomouc, na dálku přes Skype nebo MS Teams

Štěpánka Baťková

Univerzita Palackého v Olomouci

Co považuješ ve výuce za nejdůležitější?

Myslím, že lektor by měl studenty hlavně motivovat a inspirovat. Zbytek už je na studentovi :). 

Učí na pobočce: Chrudim, na dálku přes Skype nebo MS Teams

Mgr. Margaux Thomas

Université Sorbonne Nouvelle, Paris

What I think is the most important thing on teaching?

The most important thing for me is a relaxing and friendly atmosphere during the lesson, like that the student is not affraid to talk and to express himself, and the learning process is more efficient.

Učí na pobočce: online 

PhDr. Irena Galadwen Staňková

PedF UK Praha a FSV UK Praha

Co ve výuce považujete za nejdůležitější: 

Studium a výuka cizích jazyků byla pro mě vždy vášní a také znamenala svobodu. Možnosti. Bez hranic. Cestovat, komunikovat a propojovat se s lidmi. Zároveň ale i výzvou k překonávání vlastních limitů a strachu v cizím jazyce mluvit.
A v tom ráda pomáhám a podporuji i ostatní. Mým záměrem je, aby se mí studenti zlepšovali ve svých jazykových znalostech, plynně komunikovali a přestali se bát mluvit.  A aby tak činili s lehkostí a přinášelo jim to zejména radost. Důležitá je autentičnost, empatie, podpora, prostě přátelská a bezpečná atmosféra. 

Učí na pobočce: Kolín, Kutná Hora

Veronika Korgyíková

Obchodní Akademie, Jazykové kurzy Skotsko, Malta, Regensburg, Barbados (level C1)

Co považuji na výuce za nejdůležitější?

Důležité je, aby byl student dobře motivovaný, měl zájem se posouvat a byl spokojený.

Učí na pobočce: firemní klienty v Praze

Kateřina Kovářová

Univerzita Karlova v Praze 

Co považuji na výuce za nejdůležitější?

Věřím, že kolik jazyků umíme, tolikrát jsme člověkem. Proto považuji za důležité být studentům průvodcem na jejich cestě za novými dovednostmi, aby pro ně byl cizí jazyk nejen nástrojem, ale i prostředkem k poznání něčeho nového. Hned po mluvení dávám důraz na srozumitelné a účelné lekce z gramatiky, které studenti mohou bez potíží okamžitě využít v praxi. 

Učí na pobočce: firemní klienty v Praze a na dálku přes Skype nebo MS Teams

Kateřina Sofie Benešová, DiS.

Konzervatoř Pardubice, hra na klavír
Univerzita Pardubice, anglický jazyk pro vzdělávání

Co považujete na výuce za nejdůležitější: příjemnou atmosféru a pocit bezpečí, věřím, že jedině tak se můžeme učit a rozvíjet. 

Učí na pobočce: firemní klienty v Praze + na dálku přes MS Teams

Ing. Natalia Cerna

Tverská státní technická univerzita (Ruská Federace)

Co ve výuce považujete za nejdůležitější:

Při výuce preferuji přístup, ve kterém kombinuji živou komunikaci, gramatiku, čtení, překlady a hry.  Všechno to co pomůže překonat jazykovou bariéru a objevit nové schopnosti pro zvládnutí ruského jazyka.

Učí na pobočce: Kolín

Denisa Lipusová

Univerzitě Palackého v Olomouci, učitelství pro SŠ (obory Pedagogika, Latinská filologie), Učitelství AJ a literatury pro SŠ rozšiřující studium na Ostravské univerzitě 

Co ve výuce považujete za nejdůležitější:

Ve výuce je pro mě nejdůležitější přátelská studijní atmosféra, která je založená na vzájemné důvěře mezi studentem a lektorem. Snažím se, aby mé hodiny byly motivující a měly spád. Proces výuky přizpůsobuji potřebám a cílům každého studenta.

Učí na pobočce: firemní klient Dětmarovice